Thursday, November 12, 2015

Elak Mengantuk Di Tempat Kerja

Rasa mengantuk boleh terjadi kepada sesiapa sahaja terutama pada waktu bekerja. Jom kita lihat antara tips yang boleh digunakan bagi mengurangkan rasa mengantuk.


1. Hampiri kawasan yang bercahaya.

Pandanglah ke luar jendela. Cahaya yang lebih terang dipercayai dapat mengembalikan kesegaran mata dan minda


2. Basuh Muka

Cara ini lebih sesuai dilakukan oleh kaum adam kerana selalunya wanita bersolek ke pejabat. Tetapi percayalah bahawa cara ini adalah cara yang paling berkesan untuk kembali cergas.


3. Wangian aromaterapi

Letakkan pewangi bilik di atas meja pejabat anda agar wangian tersebut dapat merangsang anda untuk kembali segar. Antara bauan yang sesuai adalah dari jenis ‘mint’ atau ‘lemon’.


4. Dengar Muzik

Tidak salah sekiranya anda mendengar muzik di pejabat sekiranya perkara ini tidak mengganggu konsentrasi anda bekerja. Tetapi, jangan sampai muzik tersebut mengganggu pekerja yang lain pula.


5. Senaman ringan

Lakukan sedikit pergerakan anggota badan, tangan, dan kaki. Elakkan dari duduk terlalu lama di atas kerusi sebaiknya berjalan seketika sambil menghirup udara yang segar.


6. Pandang pohonan hijau

Sesekali pandang ke luar jendela dan nikmati pemandangan pohonan hijau kawasan persekitaran anda. Perkara ini dapat membantu kita menghargai alam semulajadi yang cantik dan membantu menghilangkan rasa mengantuk.

Macam-macam cara yang kita boleh lakukan jika mengantuk ditempat kerja. :) Bagaimana pula Wani menangani mengantuk ni? Walaupon bekerja dari rumah, ada juga masa mengantuk tu. Hihi.


1. Minum Cinch Tea

Gabungan 3 jenis teh (putih, merah dan hijau) dan juga taurina sangat berkesan membantu
  • Mengantuk hilang
  • Rasa lebih bertenaga, tak lesu walau tak cukup tidur malam
  • Cepat membakar kalori dan lemak-lemak yang tersimpan

2. Minum Performance Drink (PD)

meningkatkan daya ketahanan badan, membekal tenaga dan daya ketahanan fizikal, mencegah penyahidratan dan mengekalkan paras gula. Sangat menyegarkan dan boost tenaga.

Info & Order
Sms / Whatsapp : 019 658 1210

0 comments:

Post a Comment