SMS Promosi
Ianya merupakan inisiatif marketing untuk memberitahu adanya offer bulanan dan sebagainya. Sebagai contoh, kita sering mendapat SMS Promosi dari Jusco, Sogo, dan lain-lain.
Yang pertama, kita mesti ada TARGET recipient SMS blast.
1. Prospek - Beritahu promo / follow up
2. Customer - Promo / follow up
3. Downline yang join untuk kegunaan sendiri - Follow up / sharing
4. Downline yang serius bisnes - Motivation / wish
Setiap orang adalah prospek. Bila buka booth, anda boleh dapatkan details dari mereka yang melawat booth anda.
Masa yang sesuai untuk Blast Promo
---------------------------------------------
Week 1
1-5hb
Promo item
Week 2
9-15hb
Info sharing
Follow up
Week 3
18-22hb
Promo
Follow up
Week 4
26-28hb
Final promo
Untuk lagi praktikal, anda boleh masukkan juga link untuk membolehkan mereka mendapat banyak info.
Sekian dahulu tip bisnes untuk anda. Jumpa lagi!
0 comments:
Post a Comment