Wednesday, November 11, 2015

SMS Promosi



Ianya merupakan inisiatif marketing untuk memberitahu adanya offer bulanan dan sebagainya. Sebagai contoh, kita sering mendapat SMS Promosi dari Jusco, Sogo, dan lain-lain.

Yang pertama, kita mesti ada TARGET recipient SMS blast.

1. Prospek - Beritahu promo / follow up
2. Customer - Promo / follow up
3. Downline yang join untuk kegunaan sendiri - Follow up / sharing
4. Downline yang serius bisnes - Motivation / wish

Setiap orang adalah prospek. Bila buka booth, anda boleh dapatkan details dari mereka yang melawat booth anda.

Masa yang sesuai untuk Blast Promo
---------------------------------------------

Week 1
1-5hb
Promo item

Week 2
9-15hb
Info sharing
Follow up

Week 3

18-22hb
Promo
Follow up

Week 4

26-28hb
Final promo

Untuk lagi praktikal, anda boleh masukkan juga link untuk membolehkan mereka mendapat banyak info.

Sekian dahulu tip bisnes untuk anda. Jumpa lagi!

0 comments:

Post a Comment