Tuesday, August 4, 2015

Produk untuk ibu menyusu

Bila badan kita sihat, insyaAllah produktiviti susu untuk si kecil tidak akan terganggu. Banyak faktor-faktor yang membolehkan seseorang itu kurang susu badan. Antaranya adalah:

1. Sesi pump dikurangkan atas alasan sibuk

2. Jarak antara sesi pump melebihi 4 jam (jarak yang terlalu jauh menyebabkan badan mendapat signal baby tidak perlukan banyak susu, jadi badan kurangkan penghasilan susu)
       
3. Ibu meninggalkan sesi pump semasa cuti/kursus
       
4. Kurang pengambilan air kosong (ibu menyusu harus minum 3-4 liter air kosong sehari)
       
5. Ibu terlalu penat dan stress dengan urusan seharian
       
6. Ibu tidak mengamalkan pemakanan seimbang
       
7. Ibu tidak sihat/sakit


Ini adalah antara punca-punca lazim yang menyebabkan susu ibu kurang. Namun tidak dinafikan ada juga faktor-faktor lain di luar kawalan seperti datang haid ataupun hamil. 2 faktor ini juga biasanya menyebabkan susu ibu kurang kerana ketidakstabilan hormon dalam badan.

Jadi, saya ingin kongsikan dengan anda di luar sana tentang makanan tambahan yang saya ambil bagi menjayakan penyusuan anak sehingga ke 2 tahun.


1. Vitalea

lengkap dgn zat besi.Ianya diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh. Ia dapat Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh dan Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas


2. B-Complex
menyokong fungsi saraf dan menukarkan tenaga dari makanan. Shaklee B-Complex mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh


3. Vitamin C
Vitamin C merupakan bahan antioksida berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Utk kulit yang cantik, anda perlukan Vitamin C


4. ESP (Energizing soy protein)

Tubuh manusia tidak mampu menghasilkan semua asid amino yang diperlukan. Sedangkan asid amino ni penting utk pembentukan enzim, hormon, tisu dan sel. Shaklee ESP membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.


5. Ostematrix (Calcium Magnesium)
 
diperlukan untuk menyokong pertumbuhan tulang dan gigi dan juga mengurangkan risiko osteoporosis


6. Alfalfa
 
galactagogue yg turut membantu menggalakkan penghasilan susu ibu secara natural dan alfalfa juga berfungsi untuk keintiman wanita.

Sedikit sebanyak mengenai info makanan kesihatan yang saya ambil. Jika anda berminat untuk mendapatkannya juga, boleh hubungi secara sms / whatsapp di 019 658 1210

0 comments:

Post a Comment