Wednesday, July 11, 2012

Tak ada perubahan pun setelah consume Shaklee ni

Assalamualaikum wbt :)

Ada mom yang mengadu, xda perubahan pon setelah consume Shaklee Set B..hasil perahan susu sama jer...malah tida perubahan langsung pada kesihatan diri sendiri. So, adakah Shaklee ni tidak sesuai untuk sesetengah orang? Apa yang harus dilakukan ni?

First, check jadual pemakanan anda. Adakah anda makan secara consistant atau pun tak.
Second, pastikan anda minum air masak 3L sehari. Sukat air masak yang diminum.
Third, percaya rezeki datang dari Allah. Tawakal kepadanya dan banyakkan berdoa.
Fourth, hubungi pengedar anda dan bercerita mengenai masalah anda. InsyaAllah boleh membantu.

Setiap orang mempunyai kesan yang berbeza bergantung kepada pemakanan dan kesihatan.

Kurang pengambilan air putih adalah salah satu sebab mata mudah mengantuk dan badan menjadi letih. Pengambilan supplement memerlukan banyak air demi penyerapan yang baik oleh badan manusia.

Tiada perubahan langsung! setelah diselidiki, mom ni adalah peminum kopi tegar (sehari 3 cawan kopi). Tanpa disedari, pengambilan kopi itulah yang memusnahkan vitamin yang sedia ada dalam badannya.

Tidak kurang juga si ibu yang tidak mendapat manfaat kebaikan vitamin kerana tiada sikap istiqamah dan sabar. Sedangkan inilah yang dituntut dalam agama untuk berjaya dunia dan akhirat. Disiplin sangat penting dalam menjayakan istiqamah

Jom ikuti pengalaman salah seorang customer Shaklee ni.

http://healthy.babykawaiistore.com/wp-content/uploads/2011/11/set3M-putriadiaz.jpg

"Assalamualaikum…Hai Hanis..terima kasih atas tips2 yang diemelkan. saya dgn sukacitanya  nak bgtau hasil susu saya telah meningkat dgn pengambilan set B, ESP n Ostematrix. slps consume semua tu dalam masa seminggu baru saya dapat lihat perubahannya. sblm ni saya hanya consume set B shj di samping mengambil makanan seimbang tetapi dah sebulan consume pun masa tu tak de perubahan sgt…hasil sama je dgn sblm consume. sejak tambah dgn ESP n Ostematrix ni saya tak perlu risau lg. ESP saya ambil 1 sudu sehari shj, alfalfa 2biji sehari dan ostematrix 2biji sehari..saya mmg amalkan mkn kurma,susu dan quaker oat setiap hari.sy hanya perah waktu kerja 3x aje dlm waktu yang konsisten dan guna teknik marmet, balik rumah dan weekend mmg direct bf.sblm ni, kalau time period n ovulation mmg sedih susu kurang sgt dan saya jadi risau + tension.saya mmg dari mula tak buat byk stok..ada la standby stok sikit untuk time2 yang merudum tu.skrg baby saya aisyah berumur 4 bln lebih dan mmg exclusive bf.saya perah hari ni untuk bekalkan kat rumah bb sitter keesokannya..itulah rutin harian saya.. saya mmg tak bekalkan susu dari freezer sbb dr pembacaan saya yg fresh lagi bagus zat dan antibodinya masih terpelihara.jadi mmg saya letak dalam fridge aje sblm bekalkan kat rumah bb sitter tu. aisyah menyusu kat rumah bb sitter 12oz sehari dan hasil perahan di waktu bekerja shj saya blh dapat 14oz.kalau ade masa kat rumah baru saya buat tandem nursing.better than before…saya sgt gembira.sekian perkongsian saya..terima kasih."

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

FB: Noor zawani Suhaimin
SMS : 019 658 1210
Emel : wanipc@gmail.com

0 comments:

Post a Comment