Thursday, July 19, 2012

Kebaikan merokok!

Assalamualaikum :)

Kebanyakan iklan asyik bercerita tentang KEBURUKAN rokok je. Tapi tahukah anda, merokok juga ada KEBAIKANnya yang tersendiri!

Daripada penyelidikan yang dibuat, merokok ada hubungan positif dengan kehidupan kita. 

1. Awet Muda; semakin banyak menghisap rokok semakin awet muda(ingat, hubungan positif tadi)
Oleh kerana merokok mengganggu kesihatan, ada yang yang mengatakan sebatang rokok dapat mengurangkan usia selama beberapa minit, maka dapat disimpulkan bahawa dengan menghisap rokok anda tidak akan menjadi tua. Mati muda bererti awet muda!
2. Anti Rabies;
Rabies adalah penyakit yang boleh membawa maut akibat gigitan binatang seperti gigitan anjing. Dengan menghisap rokok kita dengan mudah dapat menghindari gigitan anjing.
Caranya;
Lari saja, dalam masa 2 atau 3 minit, kita dah semput dan tidak sengaja akan membongkok. Anjing tadi menyangka anda akan mengambil batu. Seperti yang diketahui, anjing takut kena baling batu, kemudian dia pun lari tak cukup tanah…
So…selamatlah kita dari rabies.

3. Anti Rompakan
Pencuri biasanya akan datang pada tengah malam atau awal pagi semasa kita dibuai mimpi. Ok, semasa pencuri datang di tengah malam.Tetiba kita ter UHUK… UHUK batuk dan batuk. Pencuri tadi mesti menyangka kita belum tidur. So, batuk kita menyelamatkan kita dari rompakan. 


Kesimpulannya.... Memang ada Kebaikan Rokok!! Hehe credits

Jangan marah..itu sekadar ingin menyedarkan para perokok kita yang dikasihi :)

Adakah anda mempunyai suami, ayah, atuk, abang, adik, saudara-mara, teman rapat yang merokok? jika YA, anda patut tahu tentang kepentingan Vitamin C!

Tahukah anda? Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik (punca merokok) menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.

sekiranya anda ingin memberikan hadiah kepada mereka yang tersayang... bolehla berikan Vitamin C

 
Shaklee Sustained Release Vita- C 500mg

Mengapa vitamin C Shaklee? Shaklee Sustained Release Vita-C™ 500mg berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Sustained Release Vita-C mengandungi:
  • Kandungan Vitamin C yang tinggi.
  • Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.

  • Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah *


Bagaimana? Pilihan ditangan anda..jadilah pengguna yang bijak...

Berminat?

SMS/Call di 019-6581210

PM di FB : Noor zawani Suhaimin

Emel : wanipc@gmail.com 

0 comments:

Post a Comment