Friday, September 11, 2015

Suplemen untuk ibu dalam pantang

Anda baru lepas bersalin dan menyusukan anak? Makanan yang anda makan kurang memberi nutrisi yang lengkap? Mengikut petua orang dulu-dulu banyak pantang larang yang diambil kira terutama bab makanan semasa berpantang.

Banyak juga perkara yang harus di jaga semasa berpantang antaranya luka bersalin, menghalang jangkitan kuman dan sebagainya.

Makanan tambahan yang berkualiti dan baik akan memberikan tenaga dan mood yang baik. Nutrien anti-stress, memberikan tenaga seperti b complex, zink dan magnesium adalah sangat perlu untuk ibu berpantang.

Suplemen yang disarankan untuk ibu selepas bersalin adalah seperti berikut:

1. Energizing Soy Protein. - Kaya dengan protein. Memberi tenaga dan membantu melancarkan penyusuan susu ibu.
2. Ostematrix - Melembutkan najis dan tiada lagi berasa khuatir dengan luka jahitan episiotomi terbuka jika meneran. Magnesium memudahkan anda membuang air besar.

3. B Complex - Mengembalikan tenaga selepas proses kelahiran. Mengurangkan rasa stress atau angin meroyan.
4. Vitalea - Membekalkan diet seimbang semasa berpantang. Memenuhi kekurangan nutrien dalam diet harian sepanjang proses berpantang.

5. Sr Vitamin C - Penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, serta memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.

6. Zinc - Membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.

Selamat berpantang bagi ibu-ibu yang sedang berpantang! :)

Info & Order
Sms / Whatsapp : 019 658 1210 (Wani)

0 comments:

Post a Comment