Saturday, July 4, 2015

Nafsu Makan

Macam mana nak elak nafsu makan yang membuak-buak ni?

Bulan-bulan puasa ni macam-macam duk terbayang nak makan itu, nak makan ini. Hihi. Dekat bazar Ramadhan tu macam-macam kuih muih ada dijualkan. semua terliur nak.

Kalo badan dah kurus kering tu tak per la mengidam itu ini sebab boleh naikkan berat badan. Masalahnya, bagaimana dengan mereka yang ada konflik berat badan?

Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan. Pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu dalam membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga NAFSU MAKAN dan menjaga otot bebas lemak.

Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Contoh makanan yang kaya protein adalah kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu (susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam, tauhu.

Cadangan yang ingin saya berikan bagi mereka yang ingin mengurangkan nafsu makan, sekaligus untuk nak kuruskan badan adalah Cinch Shake Shaklee. Di datangkan dengan 3 pilihan perisa iaitu Choclate, Coffee Late dan Vanilla. Anda pasti sukakannya. Kenapa? Kerana ianya adalah serbuk protin yang diperkaya dengan Leucine iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan.

Waktu yang sesuai untuk anda makan atau minum protein adalah:
- Waktu makan pertama anda. (Awal pagi)
- Waktu malam sebelum tidur
- Sebelum anda bersenam
- Sebaik sahaja selepas bersenam

Dari kiri : Cinch Chocholate, ESP (Energizing Soy Protein), Meal Shakes

Cinch Shakes : Sesuai bagi mereka yang ingin kuruskan badan atau kurangkan berat badan.
ESP : Sesuai bagi mereka yang ingin kuruskan badan tetapi menyusukan bayi.
Meal Shakes : Sesuai bagi anak-anak atau orang dewasa yang kurang selera makan.

Info & Order
Sms / Whatsapp : 019 658 1210 (Wani)

0 comments:

Post a Comment